Κυριακή 16/3/2025

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ : Ελλάδα

Το 122 αναβαθμίζεται για πρώτη φορά μετά το 2014

Λειτουργίες και δυνατότητες συμβατές με τις σύγχρονες τεχνολογίες της νέας εποχής

SHARES
Το 122 αναβαθμίζεται για πρώτη φορά μετά το 2014

Παρασκευή 20/12/2024

Υπεγράφη η σύμβαση ύψους 17,5 εκατ. ευρώ. Θα παρέχει αναβαθμισμένο γεωεντοπισμό, βιντεοκλήση, επικοινωνία σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής καθώς και υπηρεσίες προσβασιμότητας σε ΑμεΑ

Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, έργο ύψους 17,5 εκατ. ευρώ, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.

Πρόκειται για το πλέον σύγχρονο Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (112 - Next Generation Emergency Call Management System), το οποίο θα παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες (πχ αναβάθμιση συστήματος γεωεντοπισμού, βιντεοκλήση, silent button, υπηρεσίες προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ κ.α.), κατατάσσοντας την Ελλάδα στις χώρες με τα πιο προηγμένα κέντρα επικοινωνιών 112 και έγκαιρης προειδοποίησης των πολιτών.

«Πέντε χρόνια πριν, με προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ενεργοποιήθηκε το hardware και το software του 112, τεχνολογίας 2014, το οποίο για λόγους που δεν είναι της παρούσης  να αναλυθούν, δεν είχε ποτέ ενεργοποιηθεί» ανέφερε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας. Όπως τόνισε, πρόκειται για μια πολύ σημαντική αναβάθμιση του πολύτιμου εργαλείου 112- την πρώτη αναβάθμιση που γίνεται από το 2014- με λειτουργίες και δυνατότητες συμβατές με τις σύγχρονες τεχνολογίες της νέας εποχής.

 

Με την δράση αυτή αναβαθμίζεται:

* Η δυνατότητα πολυκαναλικής επικοινωνίας με όλους τους πολίτες που βρίσκονται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

* Η συνεργασία της Μονάδας 5 του Κέντρου Επιχειρήσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.) με τους Φορείς Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών σε όλη την επικράτεια

* Το περιβάλλον επικοινωνίας, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο και στις ανάγκες των ΑμεΑ.

 

Το λογισμικό θα υποστηρίζει μεταξύ άλλων:

* Ανοικτά/Τυπικά πρωτόκολλα επικοινωνίας και πλήρη αμφίδρομη διασύνδεση με υφιστάμενα και μελλοντικά συστήματα διαχείρισης περιστατικών των φορέων έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές.

* Δημιουργία νέων συστημάτων άμεσης διασύνδεσης με τους άλλους φορείς (Ελληνική Αστυνομία, ΕΚΑΒ, Λιμενικό Σώμα) για την συντονισμένη διαχείριση περιστατικών.

 

Τι νέο φέρνει

Ενδεικτικά, το 112 Next Generation θα υποστηρίζει υπηρεσίες γεωεντοπισμού σύμφωνα με τις προδιαγραφές μεγάλων κατασκευαστών λειτουργικών συστημάτων κινητής τηλεφωνίας, λειτουργικότητες μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα και tablet), επικοινωνία σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής, αλλά μόνο ασύρματο δίκτυο, σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (Silent button) σε έκτακτες καταστάσεις (πχ. ομηρεία), οδηγίες προστασίας ακόμα και όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ