NEWSLETTER
Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε κάθε πρωί τα νέα από το emediaPRESS.gr
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ : Οικονομία
Τετάρτη 6/11/2024
Η επέκταση της πρωτοβουλίας μείωσης τιμών σε νέους κωδικούς προϊόντων σούπερ μάρκετ και η παράταση της χρονικής διάρκειάς της τέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης (4/11) του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, με το Προεδρείο της ένωσης των σούπερ μάρκετ.
Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε στα μέλη της αντιπροσωπείας πως οφείλουν να συνεχίσουν την πρωτοβουλία για σοβαρές μειώσεις τιμών, να επεκτείνουν την πρωτοβουλία για τους 600 κωδικούς και πέρα από αυτόν τον στόχο, να παρατείνουν χρονικά το μέτρο και να το στηρίξουν τοποθετώντας ειδική σήμανση για τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
«Πρέπει όλοι να συνεχίσουν την προσπάθεια μείωσης των τιμών με μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους σε όφελος των καταναλωτών» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης. «Οι μειώσεις πρέπει να επεκταθούν σε κωδικούς και σε χρονική διάρκεια και να είναι αναλογικές σε όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες της αγοράς», είπε χαρακτηριστικά.
Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ συμφώνησαν και σε αυτό το πλαίσιο αναμένονται οι νέοι κωδικοί με τους οποίους θα συνεχιστεί η πρωτοβουλία μείωσης των τιμών.
Μειώσεις τιμών
Σημειώνεται πως, προς το παρόν, έχουν ανακοινωθεί από τις 22 Οκτωβρίου, που ξεκίνησε η πρωτοβουλία, μειώσεις τιμών (από 5% έως 24%) σε 362 αγαθά. Την καθοδική τάση στις τιμές των ειδών σούπερ μάρκετ επιβεβαίωσαν και τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα οποία έδειξαν ότι το κόστος του καλαθιού παρέμεινε σχεδόν σταθερό τον Οκτώβριο παρουσιάζοντας οριακή μείωση κατά 0,03%.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις τροφές και τα είδη για κατοικίδια με 10,2% και ακολούθησαν τα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού με 8% και τα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής με 4,7%, οι βρεφικές και παιδικές τροφές (-3,8%), οι ζύμες (-2,8%), αυγά, βούτυρα και ζωμοί (-2,4%) και τα κατεψυγμένα (-2,2%). Αποκλιμάκωση καταγράφεται και σε ξηρούς καρπούς και σνακ (-1,1%), είδη αρτοπωλείου και ζαχαροπλαστείου (-0,24%), είδη μιας χρήσης και πάρτι (-0,22%) και στα τρόφιμα παντοπωλείου (-0,14%).
Αυξήσεις
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα φρέσκα ψάρια και θαλασσινά με 11,3%, τα ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη με 5,8%, στην κατηγορία μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη κατά 4,8%, στα είδη πρωινού και ροφήματα 3,7%, στα αλκοολούχα ποτά 3,5%, στα νερά, αναψυκτικά και χυμούς (+2,07%), στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+1,9%), στα φρέσκα κρέατα (+1,8%), ενώ κάτω του 1% κινήθηκαν οι αυξήσεις τιμών σε αλλαντικά, γαλακτοκομικά, έτοιμα γεύματα και τυροκομικά προϊόντα.
Συνολικά, από τις 23 κατηγορίες που εξετάζει το ΙΛΕΚΑ, οι 11 παρουσίασαν μείωση και οι 12 αύξηση.
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ |
|
Κατηγορίες προϊόντων |
Ποσοστό μείωσης |
Τροφές και είδη για κατοικίδα |
-10,18% |
Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού |
-8% |
Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής |
-4,69% |
Βρεφικές και παιδικές τροφές |
-3,78% |
Ζύμες νωπές και κατεψυγμένες |
-2,77% |
Αυγά, βούτυρα και ζωμοί |
-2,35% |
Κατεψυγμένα |
-2,23% |
Ξηροί καρποί και σνακ |
-1,1% |
Είδη αρτοπωλείου & ζαχαροπλαστείου |
-0,24% |
Είδη μιας χρήσης, οικιακά & είδη πάρτυ |
-0,22% |
Τρόφιμα παντοπωλείου |
-0,14% |
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ |
|
Κατηγορίες προϊόντων |
Ποσοστό αύξησης |
Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά |
+11,31% |
Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη |
+5,79% |
Μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη |
+4,78% |
Είδη πρωινού και ροφήματα |
+3,72% |
Αλκοολούχα ποτά |
+3,49% |
Νερά, αναψυκτικά και χυμοί |
+2,07% |
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά |
+1,89% |
Φρέσκα κρέατα |
+1,77% |
Αλλαντικά |
+0,99% |
Γαλακτοκομικά και χυμοί ψυγείου |
+0,29% |
Έτοιμα γεύματα |
+0,15% |
Τυροκομικά |
+0,11% |
Πηγή: ΙΕΛΚΑ