Πέμπτη 13/3/2025

ΤΟΠΙΚΑ : Αττική

Γκάζι για την ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Σε συνεργασία με όλους τους Δήμους

SHARES
Γκάζι για την ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Τρίτη 16/7/2024

Υπογραφές για την κατασκευή του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος». Ενιαίος ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος θα ενώνουν την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από το Μοσχάτο μέχρι το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης

Σε τροχιά υλοποίησης έχει εισέλθει το έργο «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος», ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης στην Αττική που αναμένεται να δώσουν νέα πνοή σε όλο το παράκτιο μέτωπο. Η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου υπεγράφη χθες (15/07) παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 και αφορά στην κατασκευή ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την «Εσπλανάδα» στο Μοσχάτο μέχρι το Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην μεγάλη σημασία, της ανάδειξης της Αθηναϊκής Ριβιέρας. «Το αναπτυξιακό αποτύπωμα αυτής της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό. Είναι, όμως, ένα αποτύπωμα το οποίο δεν θα είναι εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και νομίζω ότι το μεγάλο μέλημα είναι πώς θα μπορέσουμε να συνδυάσουμε αυτή τη νέα ανάπτυξη η οποία δρομολογείται. Ήδη, από εδώ που σας μιλώ, βλέπω τον εμβληματικό πύργο του Ελληνικού να αρχίζει να υψώνεται. Το Ελληνικό θέλω να θυμίσω ότι είναι ένα τεράστιο και θα έλεγα πολυπαραγοντικό έργο το οποίο αυτή η κυβέρνηση, όταν ήρθε στα πράγματα το 2019, το παρέλαβε ως μία ιδέα με τεράστια προβλήματα και χρειάστηκε να δουλέψουν πολλοί Υπουργοί προκειμένου να περάσουμε από την ιδέα στη φάση υλοποίησής του» είπε ο κ. Μητσοτάκης.

«Σε συνεργασία με όλους τους Δήμους θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη η οποία προκαλείται από την Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι μία ανάπτυξη η οποία δεν θα είναι εις βάρος των κατοίκων της περιοχής και ότι όλα τα συνοδά και υποστηρικτικά έργα θα συμβάλλουν στη συνολική ανάδειξη του παράκτιου μετώπου, προς όφελος όλων των πολιτών και πρωτίστως των μόνιμων κατοίκων των παράκτιων Δήμων» συμπλήρωσε.

 

Αστική βιώσιμη κινητικότητα

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην αστική βιώσιμη κινητικότητα τονίζοντας ότι «πρέπει να ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, το περπάτημα, μορφές μετακίνησης οι οποίες δεν έχουν μπει στη ζωή μας. Η καλύτερη απόδειξη ότι όταν δημιουργούμε ποιοτικά έργα υποδομής αυτά αγκαλιάζονται από τους πολίτες είναι αυτό το οποίο ήδη συμβαίνει στην Γλυφάδα, όπου ήδη έχει δρομολογηθεί το πρώτο τμήμα αυτού του ποδηλατόδρομου, μήκους 3,5 χιλιομέτρων».

«Φανταστείτε, λοιπόν, - συνέχισε ο πρωθυπουργός - αυτό το έργο σε πολύ μεγαλύτερη έκταση, σε πρώτη φάση στα 12 χιλιόμετρα, πόσο μεγάλη σημασία θα έχει για την ποιότητα της ζωής συνολικά όλων των παράκτιων Δήμων».

Ο κ. Μητσοτάκης ενθάρρυνε τους Δημάρχους να προωθήσουν την αστική βιώσιμη κινητικότητα με «περισσότερους ποδηλατοδρόμους, περισσότερους πεζόδρομους, χρειαζόμαστε πόλεις οι οποίες να είναι πιο φιλικές προς τους πεζούς και προς το ποδήλατο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να σημαίνει προσωρινά λιγότερο φιλικές προς το αυτοκίνητο αλλά αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία κινούνται πια όλες οι μεγάλες πόλεις».

 

Αναβάθμιση ΜΜΜ

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έκανε «στην αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με αιχμή τη σημαντική παρέμβαση την οποία κάνουμε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας. Ήδη τα πρώτα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για την Αττική, περιμένουμε ακόμα συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία, τα οποία θα τεθούν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2025. Έχω πει πολλές φορές ότι η πρόθεσή μας δεν είναι απλά να αντικαταστήσουμε τα παλιά λεωφορεία με καινούρια λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία, αλλά να πυκνώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων, έτσι ώστε πράγματι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αποτελέσουν ένα ελκυστικό υποκατάστατο για το αυτοκίνητο».

 

Το έργο

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι η ακτογραμμή μήκους περίπου 70 χιλιόμετρων στο νοτιοανατολικό τμήμα του νομού Αττικής, που εκτείνεται από το λιμάνι του Πειραιά έως το ακρωτήριο του Σουνίου. Αποτελεί τη φυσική προέκταση του λεκανοπεδίου προς τη θάλασσα και τη ζώνη φυσικής αναψυχής των κατοίκων της Αττικής.

Το αντικείμενο του έργου, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, αφορά στην ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, που εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Το εκτιμώμενο μήκος του έργου που θα αναλάβει να ωριμάσει η Μονάδα Ωρίμασης Έργων σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και την ΕΤΑΔ, ανέρχεται σε 13,5 χιλιόμετρα και χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το συνολικό μήκος του «Αστικού Περιπάτου» είναι 22 χιλιόμετρα. Μέρος του έργου, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και από ιδιώτες. Ειδικότερα:

α) Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.

β) Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.

γ) Το τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου – συγκεκριμένα  1 χιλιόμετρο ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ  και του ΤΑΙΠΕΔ, του Ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ και του παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου (από 13.08.2018 π.δ. – ΑΑΠ 172).

δ) Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ. διέρχεται εντός των ακινήτων της  επένδυσης του Ελληνικού. Στην παρούσα φάση διερευνάται ο τρόπος και ο φορέας υλοποίησης του εν λόγω τμήματος.

ε) Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περίπου 2 χλμ., υλοποιείται ως μέρος του ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.

Ο «Αστικός Περίπατος» διασχίζει έξι Δήμους (Καλλιθέας, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) και αναμένεται να δημιουργήσει έναν ποιοτικό, λειτουργικό και αισθητικό άξονα που συνδέει και ενοποιεί την εν λόγω παράκτια περιοχή.

Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ